Syns man inte – finns man inte

Sökmotorsoptimering är väldiskuterat. Branschen har länge haft dåligt rykte eftersom flera konsulter/företag redan i ett tidigt skede använde otillåtna metoder för att optimera sina klienters sajter. För mediabranschen fortsätter problemen. Hermes, som några tidningar har testat, har fått kritik för sin metod med dörr/länksidor. Nu de senaste dagarna är det dags för nästa race. Sökmotorsoptimeringsföretaget Jajja har blivit ertappade med att manuellt spamma bloggar med länkar till sina klienters sajter. Det i sin tur ger negativ publicitet till TS som har godkänt Jajja med en ”opartisk” kvalitetsstämpel (TS revision). Sedan tidigare har TS även genomfört revision av Hermes – och gett dem samma kvalitetsstämpel.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: