Ungdomarnas internetkonsumtion förvånar alltid

Sitter på IFRA:s konferens New Local Media.

Hur ungdomar konsumerar internet har vi hört otaliga gånger förut, men siffrorna är intressanta att ta till sig igen och igen. Nedan hittar ni ett utdrag som Ole Petter Nyhaug från Synovate presenterade rörande 15-29-åriga ungdomar i Norge:

48% drömmer om att göra sin egen reklamfilm.
35%
har någon gång laddat upp en film till webben.
94% har hört talas om Youtube (sajten lanserades för två år sedan).

66%
besöker Youtube varje vecka.
42% läser bloggar varje vecka.
12% skriver egna bloggar.
87% är medlemmar i minst en community.
64% är medlemmar i fler än en community.
58% använder webben för att ta kontakt med samma personer online som offline.
25% har någon gång laddat hem ett TV-program.
77% har tittat på webb-tv det senaste året.
56% får abstinens om de är utan mobiltelefon och Internet.

Multi-tasking => Ungdomar använder flera medier samtidigt.
51% använde samtidigt sin mobiltelefon senaste gången de tittade på TV.
42% använde samtidigt internet senaste gången de tittade på TV.

”A world without  e-mail” => Så kommunicerar ungdomar med varandra:
2%
använder e-mail
17% använder SMS
40% ringer med sin mobil

30%
använder MSN eller andra chattprogram.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: