Webbtv-spelare = effektiv annonsyta

Allt fler sajter börjar med rörlig bild, vilket ofrånkomligen startar diskussionen om hur webbtv-klippen ska presenteras. På Corren.se har vi valt att visa våra klipp i en popup-spelare och inte direkt i artikeln. För besökaren är troligen ett filmklipp direkt i artikeln det bästa, men annonsfördelarna med en separat player är uppenbara.

Vi har precis utvärderat vår kampaj där kunden har köpt både en initialspot (12 sek före första filmen som besökaren tittar på) och en banner i playern. Kunden gick även med banners  ute på övriga sajten. Resultat: Klickfrekvensen i playern var mångdubbelt bättre än ute på sajten. OBS-värdet för initialspoten torde dessutom vara 100%.

Det är effektiv annonsering.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: